VIGILANT EN LA NIT

VIGILANT EN LA NIT

diumenge, 12 de juny del 2016

MONESTIR DE LES AVELLANES, 11 DE JUNY DEL 2016

Aquest dissabte 11 de juny, varen  tenir lloc al Monestir de les Avellanes, d'Os de Balaguer, la presentació del meu llibre "De solituds i tempestes" i un concert líric amb l'organista Elena Fuster, la soprano Carme Hernàndez i la mezzosoprano Rosa Maria Ysàs. Tot en el marc del IV CICLE DE CONCERTS DEL MONESTIR DE LES AVELLANES-MÚSICA & PATRIMONI.

L'església del Monestir va ser el lloc triat per l'acte. No es pot dir amb paraules la magestuositat del lloc, aquell sostre, aquells arcs i vitralls. I la sonoritat. I l'orgue, un magnífic instrument acabat de restaurar. 

Abans que res agraïr al Monestir i especialment al seu director, en Robert Porta , tot el suport i l'esforç perquè tot estigués perfectament organitzat tal i com va ser. L'església es va omplir de públic i , certament, impressionava de veritat.  També un agraïment sincer a l'organista, la meva mare Elena, i les cantants Carme Hernàndez i Rosa Maria Ysàs, per la seva col·laboració desinteressada. I no voldria deixar de banda el meu germà Gabriel Maria , que em va presentar i va llegir un petit fragment del meu llibre , en Manel Mayorga, la meva germana Rosa Maria, l'Anna Piqué i el mateix Robert Porta perquè també van  llegir fragments del relat "La dona que va anar sola al Tibidabo". 

També l'Andrea Giovannoli , propietari de la llibreria "L'ARGONAUTA" de Balaguer que es va encarregar de la venda dels llibres, la meva germana Helena,  el meu germà Gabriel Maria i el meu fill Pau per les fotografies i en Miquel per ser l'encarregat d'enregistrar en video l'esdeveniment. 

Es va iniciar l'acte amb la presentació  de'n Robert Porta que va parlar del IV CICLE DE CONCERTS , del que fa el Monestir en el marc de la cultura  i de l'esdeveniment que vindria tot seguit. Després el meu germà Gabriel Maria Pérez, que és el President i fundador de l'Associació Univers Àgatha Autisme , em va presentar com a escriptor i germà seu. 

Després va començar el concert. Elena Fuster va ser una  magnífica acompanyant a l'orgue i complement imprescindible perquè les cantants lluïsin  la seva depurada veu i tècnica. Carme Hernàndez i Rosa Maria Ysàs (soprano i mezzosoprano respectivament) han portat una trajectòria dilatada que les ha dut a cantar a l'estat i a l'estranger amb intèrprets reconeguts mundialment com podrien ser en Jaume Aragall i  en Josep Carreras. 

Les dues s'anaven alternant i cada dues àries es llegia , tal i com he dit abans, un fragment del meu relat "De solituds i tempestes".  Va començar la Carme Hernàndez amb l'ària de Händel, "Lascia Ch'io  Pianga". La seva veu va omplir l'església, ens va emocionar i commoure. Després va continuar la Rosa Maria Ysàs amb el "Caro mio ben" de Giordani, extraordinària i amb veu mesurada i enèrgica al mateix temps.       

I així fins a 12 àries   (veureu el programa al final) . Silenci del públic, les notes de l'orgue surant en l'ambient, les cantants amb gran domini del seu instrument, concentrades i emotives i captivant els assistents. 

I varen acabar bisant a duo "L'Ave Maria" de Schubert. Una autèntica meravella !


El públic, dempeus va aplaudir les tres intèrprets . Un èxit total i un concert per mantenir guardat a la memòria. Llarga vida al CICLE DE CONCERTS DEL MONESTIR DE LES AVELLANES - MÚSICA & PATRIMONI. I , de nou, moltes gràcies a tothom pel seu suport i col·laboració!            
 









































Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada